Navigation Menu
Start en YouTube kanal med fokus på Lidl

Start en YouTube kanal med fokus på Lidl

By on feb 6, 2021 in Madvarer i Lidl

Har du overvejet at dele dine tips og tricks på YouTube? Nu til dags kan du tjene penge på sociale netværk som YouTube, Instagram, Tik Tok og andre populære apps. Hvis du er vild med Lidl ligesom os, kan du passende finde en niche med fokus på det tyske supermarked.

Læg ud med et erhvervslån

Hvis du drømmer om at blive selvstændig og at drive din egen forretning, kan det være en god ide at tegne et erhvervslån til at komme i gang. De penge kan du blandt andet bruge til at investere i din egen hjemmeside, relevante kurser, hyring af eksperter til fx Instagram markedsføring osv.

Klæd dig på med viden om at sælge på YouTube

Et af de primære tips til at sælge på YouTube er at komme op med en ide, som ikke er set før. Det anbefaler markedsføringseksperten Scott Richter, og der er sikkert ikke mange, der har en Lidl kanal på YouTube. Generelt kan du finde masser af tips og tricks på nettet til at komme i gang med at sælge på YouTube.

Vær aktiv på flere sociale netværk

De forskellige sociale netværk byder hver især på sine fordele. Derfor kan det være en god ide at være aktiv på flere forskellige platforme. På den måde kan du fx drive dine Instagram-følgere til at blive abonnenter på din YouTube-kanal.

Fokuser på det første mål

Du skal opfylde visse betingelser for at kunne tjene penge på dine YouTube videoer. Her kræves det at du har mindst 1000 abonnenter og at dine videoer samlet set er blevet vist i 4000 timer inden for en periode på 365 dage. Med den information kan du begynde at forberede ideer til videoer, og så småt gå i gang med at bygge din YouTube-kanal.

Lyt til publikum

Du behøver ikke at have alle svarene til at starte med. Prøv dig frem med videoer med fx madlavning med varer fra Lidl, eller bedømmelse af kosmetiske produkter fra supermarkedet. Det vigtigste er at du kommer i gang med at skabe noget indhold, og derefter kan du analysere seertal, antal visninger, og generel popularitet.

Den information kan pege dig i den rette retning til hvilket indhold din potentielle målgruppe er interesseret i, og det er vigtigt, hvis du ønsker at blive til en YouTube-stjerne, som fokuserer på Lidl-produkter.

Explorable